Επανερχόμαστε με όλες τις Ειδήσεις και τα Νέα της Ιεράς Συνόδου μας. Ευχαριστούμε που είστε μαζί μας!!

Στη μουσική μας ακούτε ένα μεγάλο αφιέρωμα στον προ έτους κοιμηθέντα αείμνηστο Μέγα Δάσκαλό μας, ρέκτη και πρωτεργάτη της ρωμέϊκης μουσικής παράδοσης Λυκούργο Αγγελόπουλο, τον αληθώς Μαΐστορα της Ψαλτικής Τέχνης!!!



Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων

Τό Τροπάριο τς Κασσιανς

Κύριε, ν πολλας μαρτίαις περιπεσοσα γυνή,

τήν σήν ασθομένη Θεότητα μυροφόρου ναλαβοσα τάξιν,

δυρομένη μύρα σοί πρό το νταφιασμο κομίζει.

Ομοι! λέγουσα, τι νύξ μοί πάρχει,

οστρος κολασίας, ζοφώδης τέ καί σέληνος,

ρως τς μαρτίας.

Δέξαι μου τάς πηγς τν δακρύων,

νεφέλαις διεξάγων τς θαλάσσης τό δωρ

κάμφθητι μοί πρός τούς στεναγμούς τς καρδίας,

κλίνας τούς ορανούς τή φάτω σου κενώσει.

Καταφιλήσω τούς χράντους σου πόδας,

ποσμήξω τούτους δέ πάλιν

τος τς κεφαλς μου βοστρύχοις

ν ν τ Παραδείσω Εα τό δειλινόν

κρότον τος σιν χηθεσα, τ φόβω κρύβη.

μαρτιν μου τά πλήθη καί κριμάτων σου βύσσους

τίς ξιχνιάσει, ψυχοσστα Σωτήρ μου;

Μή μέ τήν σήν δούλην παρίδης,

μέτρητον χων τό λεος.

Μεταγραφή του Φώτη Κόντογλου:

Κύριε, η γυναίκα που έπεσε σε πολλές αμαρτίες,
σαν ένοιωσε τη θεότητά σου, γίνηκε μυροφόρα
και σε άλειψε με μυρουδικά πριν από τον ενταφιασμό σου
κι έλεγε οδυρόμενη: Αλλοίμονο σε μένα, γιατί μέσα μου είναι νύχτα κατασκότεινη
και δίχως φεγγάρι, η μανία της ασωτείας κι ο έρωτας της αμαρτίας.
Δέξου από μένα τις πηγές των δακρύων,
εσύ που μεταλλάζεις με τα σύννεφα το νερό της θάλασσας.
Λύγισε στ' αναστενάγματα της καρδιάς μου,
εσύ που έγειρες τον ουρανό και κατέβηκες στη γης.
Θα καταφιλήσω τα άχραντα ποδάρια σου,
και θα τα σφουγγίσω πάλι με τα πλοκάμια της κεφαλής μου·
αυτά τα ποδάρια, που σαν η Εύα κατά το δειλινό,
τ' άκουσε να περπατάνε, από το φόβο της κρύφτηκε.
Των αμαρτιών μου τα πλήθη και των κριμάτων σου την άβυσσο,
ποιος μπορεί να τα εξιχνιάση, ψυχοσώστη Σωτήρα μου;
Μην καταφρονέσης τη δούλη σου,
εσύ που έχεις τ' αμέτρητο έλεος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: